Valse telefonische werving uit naam van Energiecollectief.nl

Bent u gebeld door een adviseur? Een callcenteragent? Of aangesproken door een verkoper? Momenteel ontvangen wij geregeld meldingen van mensen die door iemand zijn benaderd die zegt uit naam van Energiecollectief.nl langs te komen. Hier is absoluut niets van waar!

Wij van Energiecollectief.nl sturen niemand aan de deur en bellen ook niemand op. Dit is niet onze werkwijze. Als iemand dus bij u langs komt uit naam van Energiecollectief.nl, teken niks!

Wij onderzoeken momenteel hoe wij hier iets tegen kunnen doen. Nogmaals, wij komen bij niemand aan de deur en bellen ook niet op! Als iemand uit onze naam aan de deur komt, ga nergens op in! Verbreek de verbinding of gooi de deur dicht om problemen te voorkomen.

Omdat wij niet weten wie hier achter zit weten wij ook niet hoe we deze oplichtingspraktijken kunnen tegenhouden. Het is voor ons ook zeer vervelend om kwade mensen aan te horen terwijl we er helemaal niets mee te maken hebben! Wij vinden het ook vervelend voor u!!

 

Wat kunt u doen..

Bel de consuwijzer op 088 0 70 70 70

Over bellen met ConsuWijzer

App de consuwijzer op 06 5252 7006
Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer

 

Los het nu op!


Regels huis aan huis verkoop energie

De overheid heeft speciale regels gemaakt voor huis-aan-huis verkoop, oftewel colportage. Naar onze mening zou deze manier van verkoop streng aan banden moeten worden gelegd aangezien er blijkbaar veel mensen zijn die anderen via deze weg proberen te misleiden.

Heeft een verkoper aan de deur gehad en een energiecontract getekend? Of wellicht op straat? Er gelden dan regels voor de verkoper. Let op: deze regels gelden alleen als u aan de deur of op straat iets koopt dat duurder is dan 50 euro.

  • De verkoper moet u duidelijke informatie geven. Over het product, bijvoorbeeld wat het is en hoeveel het kost. Maar ook over hoe u kunt betalen.
  • U moet weten waar u de verkoper kunt bezoeken. De verkoper moet zijn naam en bezoekadres aan u vertellen.
  • De verkoper mag u niet misleiden. Hij mag bijvoorbeeld niet doen alsof hij bij een ander bedrijf werkt.
  • De verkoper mag een product niet splitsen in meerdere koopcontracten, om zo onder de 50 euro te blijven.
  • Tekent u een koopcontract? Dan moet u daar meteen een kopie van krijgen. Een bevestiging mag ook. U moet de inhoud van het contract terug kunnen lezen.
  • De kopie of bevestiging moet op papier aan u worden meegegeven. Wilt u de kopie of de bevestiging per email ontvangen? Dat kan ook. Dit moet u wel tegen de verkoper zeggen.
  • In het koopcontract moet staan dat u een bedenktijd hebt van 14 dagen. U kunt dus binnen 14 dagen beslissen om het product toch niet te kopen. Staat deze bedenktijd niet in het koopcontract? Dan wordt de bedenktijd verlengd met maximaal 12 maanden.
  • U kunt binnen 14 dagen beslissen dat u het product toch niet wilt kopen. In het koopcontract moet staan hoe en bij wie u kunt melden dat u het product toch niet wilt kopen. Er moeten een naam en een adres van het bedrijf in staan.
  • Wilt u het product toch niet kopen? U moet dit binnen 14 dagen aan de verkoper laten weten. Dan bekijkt het bedrijf of u dit op tijd hebt laten weten. Hierbij geldt de datum waarop u de brief of de briefkaart hebt verstuurd. De datum op het poststempel is het bewijs.

Een verkoper mag niet proberen u iets te verkopen als hij weet dat u het niet kunt betalen.

Hebt u telefonisch een energiecontract afgesloten?

Als u via de telefoon een contract hebt afgesloten voor energie, dan gelden andere regels.

Bron Consuwijzer.nl

50 gedachten over “Valse telefonische werving uit naam van Energiecollectief.nl”

  1. wij worden dagelijks gebeld doir afwisselend tel nr 013-7001406 en 043 4593449. KPN wil of kan niet zeggen wie achter deze nr’s zit. 043 meldt zich nog met Energiecollectief; 013 hangt op als er verbinding tot stand komt. Voicemail wordt nooit ingesproken. Heel irritant. Misschien kunt u iets met de telnr’s. Wij willen geen ander energiecontract.

  2. Ben gebeld door een hondsbrutale schofterige boze verkoper met Marokkaans accent die belt uit naam van Energie Collectief. Onder telefoonnummer +31202170786.
    Ze bellen net na sluitingstijd van ConsuWijzer… toeval?

    Kunnen jullie geen aangifte? Ben eigenlijk wel benieuwd welk misselijkmakend bedrijf of criminele organisatie hier achter zit.

  3. +31202170786 belt in naam van het energiecollectief. Zeer agressief op het bedreigende af.

  4. Ik word regelmatig gebeld door energie collectief of uit naam van energie collectief. Steeds zeg ik dan dat ik niet benadert wens te worden. Toch gaan ze stug door. Ik word daar echt niet goed van. Helaas bellen ze zonder nummerweergave dus geen idee wat erachter zit. Ik weet niet wat hier aan te doen is.

  5. Word al een week gebeld door “energiecollectief” vanaf ‭+31 20 225 99 63‬. Zojuist een hondsbrutale verkoper gesproken die zelf maar ophing toen ik hem uit had gelegd dat wat hij doet en zegt niet mag en niet klopt. Melding bij consuwijzer zal zeker gemaakt worden. Evenals dat ik dit vanuit mijn werk (bij een energieleverancier) laat escaleren richting de ACM. Hopelijk is hij zo dom geweest om de switch toch door te drukken zodat ik erachter kom namens welke energieleverancier deze praktijken gedaan worden

  6. Hondsbrutaal zijn ze die nepmensen van energiecollectief. Ze belden mij met nr ‭+31 35 808 02 86‬
    Ik hoop dat deze mensen te stoppen zijn door het echte energiecollectief. Ze zijn heel volhardend. Ben er niet ingetrapt maar kan me voorstellen dat mensen zich laten overrompelen

  7. Wordt wekelijks door energiecollectief met onbekend nummer gebeld. Zij menen te bellen vanwege een melding die zij vanuit de netbeheerder hebben ontvangen. Waar zij vervolgens op door proberen te vragen welke netbeheerder (!) ik heb en wat je geboortedatum is zodat ze “in het systeem kunnen”. Ze luisteren pas na 6 keer als je bij elke vraag aangeeft dit gesprek niet op prijs te stellen. Na de 6e keer wist ik haar aandacht te krijgen en te eisen dat ze moet noteren dat ik niet gebeld wens te worden. Hierop reageren ze brutaal dat zij zeggen dit niet in hun systeem willen noteren. Zij verwijzen braaf door naar BelMeNiet waar ik al jaren ingeschreven sta. Hierop eiste ik hun gegevens om de melding bij ConsuWijzer te kunnen maken. Ze vertelde dat hun callcenter gevestigd is in Breda en bellen namens energiecollectief, maar er meerdere callcenters kunnen bellen buiten Breda. Ze schrok van haar antwoord en hing op. (Tot volgende week dus weer)

  8. nieuw telefoonnummer: 010 – 2001403

    konden zelfs zien dat ik in het bel-me-niet register stond aangemeld!

  9. Wordt regelmatig gebeld vanaf 020-2111027 uit ‘naam van energiecollectief’.

    Uitermate dwingende en onbeschofte telefoontjes.

  10. Callcentertelefoontjes worden door mij op volgende wijze afgewimpeld:
    – “Komt het gelegen dat ik bel?” beantwoorden met “wat denk je zelf?” en dat blijven herhalen;
    – “Ik ben op zoek naar de heer …” beantwoorden met “blijven zoeken” en dan hoorn erop;
    – Opnemen zonder mijn naam te noemen, “Spreek ik met de heer …” en dan zeggen “Nee, ik weet niet hoe je aan dit nummer komt, maar t klopt niet”;
    – door te zeggen dat ze mij niet mogen bellen i.v.m. wet op privegegevens en dan callcentermedewerker naar naam en adres te vragen en dan zeggen dat je dat even moet opschrijven.
    Gegarandeerd dat de verbinding verbroken word zonder dat je aan een of ander vaag contract vast zit.

  11. Ik word geregeld gebeld door 020-2111027 met de mededeling dat ik een 3 jarig contract heb en dat Energiecollectief uit service belt omdat de tarieven lager zijn geworden: 0.03 op energie en 11 cent op gas. zou tegen de € 400,- op jaarbasis schelen. gevraagd om maar te mailen….deze blijft dan wel uit. vraag me af hoe ze klanten dan wel over de streep trekken want niks getekend of bevestigd is geen contract

  12. Vandaag gebeld door een Marokkaanse man vanaf het nummer ‭+31 30 200 35 82‬. Deze brutale hond gebruikt een bestand van ca 8 jaar gelden. Hij vraagt naar een naam die ca. 8 jaar gelden in vertrokken uit onze organisatie.

    Ik heb hem 5x vriendelijk verzocht uit zijn bestand gehaald te worden. Dit werd consequent genegeerd en ging hij door met zijn poging te achterhalen of ik het gezochte personeelslid was. Daarna heb ik de haak er maar op gegooid!

  13. Ik wordt net al voor de 14e keer gebeld door het collectief. Eerst met een 020 nummer, die had ik geblokkeerd. Nu bellen ze privé. En elke keer bellen ze over een contract bij Nuon die we allang niet meer hebben. Hoe kan je die terroristen stoppen. Want als ik een ander nummer neem krijgen ze die ook vanzelf wel.

  14. waarom kunnen ze wel bellen van nummer 020-2111027 maar als je terug belt is het nummer niet in gebruik, dit moet toch makkelijk te achterhalen zijn??? Ik zei waarom bel je als ik in het bel me niet register sta. Het antwoord was dat dat niet werkt. hij werd ook boos en na meer maal vragen gooide hij de hoorn erop

  15. Ik werd vandaag (op 24 oktober 2019 15:45) gebeld vanaf nummers 020-2091416.
    Toen de lijn plotseling wegviel werd ik kort daarna gebeld vanaf 030-2008211
    De vrouw deed zich voor als medewerker van mijn energieleverancier en gaf aan te bellen voor een tariefverlaging, volgens mijn contract. Ze bleek een oude postcode te hebben staan van 2 jaar geleden.
    Na wat aandringen bleek ze toch niet van mijn energieleverancier (Nuon) te zijn, maar zogenaamd van ‘Energiecollectief’.
    Melding gemaakt bij Consuwijzer, ik hoop dat ze dit callcenter aanpakken

  16. Vandaag om 19:35 gebeld door 0103118061 van het energiecollectief. Hij begon met mooie praatjes maar toe ik kritische vragen ging stellen over wie ze waren hing de man zelf op…

  17. Ik ben net gebeld door nummer 0302008999.
    De man gaf aan te bellen namens Energiecollectief. Volgens hem liep ons contract dit jaar af en zaten we nu op variabel tarief. Omdat ik weet dat dit niet klopt, met hem in discussie gegaan. Waarop hij reageerde met blablabla, al zoveel klanten overgestapt en ik bel alleen maar omdat afgesproken is dat we bij een tariefverlaging u zouden bellen om het over te sluiten, blablabla. Zijn toon werd steeds bozer en hij ging steeds harder praten om mij te overstemmen. Mijn antwoord was dat ik van mening was dat de gegevens die zij van mij hadden, niet klopte en waar ik een klacht in kon dienen omdat ik van mening ben dat er op deze manier onzorgvuldig met mijn privacy wordt omgegaan. Hierop werd zijn toon wel erg agressief en werd het gesprek verbroken.

  18. Wat een kansloze mensen! Ongevraagd bellen. Onbeschoft. Dat dit nog niet is afgeschaft. Treurig. Beschamend dit. Dit zou moeten worden verboden.

  19. Zonet voor de 2e keer in een week gebeld door +31850511604, uiteraard energie collectief. Bestand van jaren geleden, want het adres wat hij noemde woon ik al 5 jaar niet meer. Gast klonk sympathiek, maar zo doortrapt als de neten, want bij vraag naar een postadres om een recht van verzet op te sturen gaf hij aan dat deze info allemaal op internet te vinden was. Dus niet….. Ik ga dit nr blokkeren, ben er helemaal klaar mee.

  20. Ook vandaag gebeld door dat 020 nr en inderdaad wat een brutale man. Eerst kregen we een vrouw aan de lijn, maar gesprek werd overgenomen door een hele vervelende man met buitenlands accent. Hij liet je niet eens uitpraten, maar zelf moesten we wel luisteren. Ik ben heel benieuwd hoe hun te werk gaan en wat hier achter zit. En idd toen ik ze zelf wilde bellen, was ineens het nummer niet in gebruik??

  21. Het was trouwens het landelijk energie collectief,wat ze noemde, maar op de website daarvan staat een heel andere telefoonnummer en dat hun werktijden van 9-17.00 zijn en ze belde om 21.00??
    Dit was het nummer waarmee ze belde. 020 211 11.30

  22. Vandaag 15/1/2020 liep er iemand rond van deze club, ook mijn vrouw werd op straat aangesproken en deze persoon vroeg: woont u op nr ..? Daar waar wiet wordt verbouwd? Later zei hij, “grapje”. Het is goed dat dit niet tegen mij zei, boefjes zijn het, Radar en Kassa zijn bekend met dit soort clubs. Schaam je! Er gaat een berichtje naar de politie in onze woonplaats.

  23. Gebeld door nummer +31850511699 uit naam van energie collectief. Ik vertrouwde het niet helemaal, dus ben niks aangegaan.

  24. Ik wordt gebeld door +31850511699 met de melding dat gebeld wordt namens her energiecollectief dat handelt namens mijn eigen energieleverancier, die ze echtet niet kunnen noemen en als ik zeg dat ze me maar moeten mailen komt er een warrig verhaal over 20 pagina’s, alsof je dat in twee minuten kunt vertellen. Ze worden bozig en dan hangen ze op.

  25. Rond 20:00 twee mensen aan de deur (Apeldoorn , wijk De Dreven), zogenaamd van het energiecollectief,
    Iedereen was over, alleen ik nog niet, jaja. Ik bedankte hen vriendelijk en deed de deur dicht.

  26. Vandaag gebeld door +31850511677‬ die in eerste instantie laten doorschemeren van je eigen energiebedrijf te zijn en na doorvragen zeggen van energiecollectief te zijn. Vaag verhaal, kwam niet to the point, duidelijk energie-scam. Hopelijk kunnen jullie iets met de telefoonnummers..

  27. Zojuist vanuit nummer +31850511646 gebeld. Zeer dwingende en onbeschofte dame die zich ook voordeed als iemand van mijn energiebedrijf via Energiecollectief. Als ik niet mee zou gaan met hun collectief, zou zij wel doorgeven aan mijn energieleverancier dat mijn contract met 21 euro verhoogd kan worden ivm energieprijsstijgingen. Toen ik haar vroeg wie mijn leverancier dan wel was, was haar antwoord; ” nou vertelt u mij maar welke leverancier dan zal ik u vertellen wat de consequenties zijn” . Uiteindelijk verbrak ze de verbinding met de woorden: ” dan verbreek ik nu de verbinding en dan geef ik de verhoging door per 1 maart”. Te gek voor woorden, ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die ervan in paniek raken.

  28. Net gebeld door nummer +318550511649 uit naam van energie collectief. Zeer agressief en onbeschoft. Ik ging niet volgens het boekje mee met de praatjes en kreeg een leidinggevende aan de lijn. Toen ik zei dat ik alle info alleen schriftelijk wilde kreeg ik als antwoord. Je pakt nu een pen en schrijf op! Ik ben leidinggevende en moet helemaal niks. Hierop heb ik de verbinding verbroken.

  29. Nog een nummer voor de collectie: 0851057902
    Onbeschofte mevrouw die ook namens mijn energieleverancier belt, een vaag iets over een garantieplan o.i.d.
    Wisten ook niet welke leverancier ik had…

  30. Vandaag ook gebeld vanaf 085 7604798 als of ik al klant was en ze zelf benaderd zou hebben.
    Ze belden nog aantal malen terug maar niet meer opgenomen.
    De toon was zeer indoctrinerend daar heb ik mezelf snel op aangepast, denk niet dat die nog terugbellen ;-).

  31. Men dacht mij ook voor de gek te kunnen houden vandaag nummer 0851057902 proberen je zo ver te krijgen om ja en nee te zeggen dat zijn tactieken die nem ook hanteerde en zo duizende mensen dupeerde

  32. Net gebeld door ene Melvin Jansen van het energiecollectief; 0850511649. Brutaal en grote mond.

    Hopelijk krijgt je COVID en stik je langzaam alleen Melvin!

  33. 085-1057925 zojuist gebeld. Gaven aan dat wanneer ik niet instemde de tarieven omhoog zouden gaan…

  34. Net gebeld door een super vriendelijke dame die heel betrouwbaar over kwam. Maar ze vroeg naar mijn partner (is zzp-er) en dan weet ik dat het foute boel is (contract staat op mijn naam). Ik ben hier altijd heel alert op, want we krijgen vaker dit soort telefoontjes. Wat mij verontrust, is dat ze zo betrouwbaar over kwam. Ik kan me voorstellen dat heel veel menen hier in stinken, helaas!

  35. Zojuist werd mijn moeder gebeld door deze partij door een 085-nummer. M’n moeder is al wat ouder en kan niet alles even goed volgen. Ik heb het gesprek over genomen en vervolgens werd de sfeer grimmig toen ik kritische vragen stelde.
    Ik zei dat mijn moeder het niet begreep en het gesprek niet kon volgen. Vervolgens maakte ze ervan dat ik te dom was om het gesprek te volgen.
    Gelukkig ben ik zo dom dat ik vriendelijk verzocht heb om het gesprek te beëindigen. Ik zie nu gelukkig met wat voor een oplichters ik te maken heb gehad. Ben alleen bang dat mijn moeder in het verleden hier eerder gehoor aan heeft gegeven en iets heeft ondertekend.

  36. Wat een etters van (gebrabbeld) “landelijk collectief …” Ik zou al jaren lid van ze zijn (niet dus) en “moet nu overstappen want ik betaal veel te veel”. Ze weten best veel (banknummer, waar je nu je energie inkoopt,..) en volstrekt immuun voor simpele antwoorden. “Ik koop niets via de telefoon of aan de deur” , “ik beslis zelf wel wanneer ik overstap” doet ze niets. Na 5 hetzelfde te hebben gezegd , haak ik geïrriteerd af . Gaan de heren me nog even 3 keer terugbellen. Als het niet zo’n mooi weer was, ging ik persoonlijk het contract ondertekenen. Met een stoeptegel.

  37. Ik word nu meer dan een jaar lastig gevallen door deze onbeschofte bende. Zelfs na uitschelden, blijven ze je bellen. Ik ben naar politiebureau geweest om aangifte te doen. Politie vertelde mij niets te kunnen doen.Hoe stoppen we deze plaag?

  38. Wij worden bijna iedere dag gebeld door een 085 van energie collectief. hij noemt zich henk met een Marokkaans accent… aangegeven geen interesse te hebben en toch blijft hij proberen en bellen.
    Het is vreselijk irritant.

  39. ‭Net gebeld door dit nummer: +31 50 200 40 17‬
    Groningen Zij zeiden dat zij belde vanuit het energie collectief. Heel vervelend!

  40. Net gebeld door ‭+31 30 227 35 98‬. Mega opdringerig en irritant.

  41. ‭+31 70 200 77 98‬ Belde mij. Echt onzin wat ze zei en wilde verkopen.

    Schaam je als dit je werk is.

  42. Vandaag gebeld door 010 302 3266

    Beetje snel praten, dat je het maar half hoort.
    Kwam er op neer dat ik door Stedin was beloofd dat ik de laagste tarieven zou hebben en een korting zou krijgen, en dat ik gebeld zou worden als die korting zou vervallen. En dat was nu, dus: tijd voor een nieuw contract.

    Stedin klinkt natuurlijk wel heel echt, maar die gaan alleen niet over je energietarieven 🙂

    Moet zeggen: kam me voorstellen als je hier de 1e keer door wordt gebeld dat je er zo maar in kan trappen.

    Net heb ik teruggebeld: kreeg een bandje dat ze niet konden opnemen. Maar ook dat het nu niet energiecollectief was, maar ‘nederlandse energie service’. En als je op die site kijkt, lijkt het net alsof ze een soort onafhankelijke organisatie zijn die toezicht houden op de energie contracten: “Bij een overstap van energieleverancier zult u rekeninghouden met enkele zaken. Bent u juist geïnformeerd door een adviseur? Voldeed het contract aan uw verwachtingen? Als u enigszins twijfelt, neemt u dan contact met ons op. Onze professionele adviseurs helpen u met een goed advies.”

    Maar ze verkopen dus gewoon zelf ook energie.

    Wat een oplichterij allemaal zeg.

  43. 013 3003146 Gebeld door dit nummer. Energiecollectief zeggen ze. Ik heb al verschillende keren aangegeven dat ik niet door ze gebeld wil worden maar dat maakt allemaal niet uit. Onbeschoft ook nog.

  44. en verdomme alweer telefoon van energiecollectief gehad. Als ik nog 1 keer wordt gebeld door jullie ga ik een melding maken van stalking.

  45. Beste A. H.

    Wij hebben u niet gebeld. Wij worden ook helemaal gek van alle telefoontjes die wij krijgen van mensen die door ons denken te zijn gebeld. Wij bellen niemand ongevraagd op. Waarom zouden we dat doen. Dat hoeft helemaal niet. Want je kan alles gewoon zelf regelen. We kunnen alleen gebeld worden. En dat is alleen maar om mensen te helpen met vergelijken. Niet om mensen over te halen. Dat vinden we zelf ook niet leuk. Deze website bestaat juist omdat we ooit dachten dat het zo beter is. Niet om met een callcenter iedereen te bellen. Hoe dan ook. Hopelijk wordt u niet gebeld. Door ons wordt u sowieso niet gebeld. Dat weten we 100% zeker omdat we niet bellen.

    Met vriendelijke groet,
    EnergieCollectief.nl

  46. bij mij stonden ze net voor de deur ondanks dat ik een sticker heb hangen met GEEN VERKOPERS heb de deur dichtgegooid

  47. Gebeld door:

    015 2049136
    085 7732730
    023 2051396

    Allemaal zogenaamd “Energie Collectief”. Aan het echte Energie Collectief, volgens mij hebben jullie nu vele nummers waarmee gebeld is, kan dat niet gebruikt worden om hier een zaak van te maken? Die nummers zijn door de KPN zeer zeker terug te halen aan de partij die erachter zit lijkt me, als ze maar (gerechtelijk?) gedwongen worden die gegevens te verstrekken.

    Na al deze tijd lijkt het me dat het voor jullie ook dusdanige reputatieschade oplevert, dat dit aantoonbaar schadelijk is voor jullie bedrijf. Wat is de huidige aanpak hierin? Niets doen lijkt me ook niet de juiste houding?

    Ivo

Plaats een reactie

15 + 13 =

1 jaar collectieve energie

  • 1 jaar collectieve energie
  • Scherp verlengingsaanbod na afloop
  • Elektriciteit uit duurzame bronnen
  • Gratis en snelle overstapservice
  • Gratis Powerpas (Powerdeals)

Aanmelden

3 jaar collectieve energie

  • 3 jaar lage stroom en gas tarieven
  • Scherp verlengingsaanbod na afloop
  • Elektriciteit uit duurzame bronnen
  • Gratis en snelle overstapservice
  • Gratis Powerpas (Powerdeals)

Aanmelden

5 jaar collectieve energie

  • 5 jaar lage stroom en gas tarieven
  • Scherp verlengingsaanbod na afloop
  • Elektriciteit uit duurzame bronnen
  • Gratis en snelle overstapservice
  • Gratis Powerpas (Powerdeals)

Aanmelden

Power.nl helpt met besparen op alle vaste lasten. Kies de goedkoopste energie, internet, tv, telefoon en verzekeringen.

Call Now ButtonWhatsapp: +31637512272