Valse telefonische werving uit naam van Energiecollectief.nl

Bent u gebeld door een adviseur? Een callcenteragent? Of aangesproken door een verkoper? Momenteel ontvangen wij geregeld meldingen van mensen die door iemand zijn benaderd die zegt uit naam van Energiecollectief.nl langs te komen. Hier is absoluut niets van waar!

Wij van Energiecollectief.nl sturen niemand aan de deur en bellen ook niemand op. Dit is niet onze werkwijze. Als iemand dus bij u langs komt uit naam van Energiecollectief.nl, teken niks!

Wij onderzoeken momenteel hoe wij hier iets tegen kunnen doen. Nogmaals, wij komen bij niemand aan de deur en bellen ook niet op! Als iemand uit onze naam aan de deur komt, ga nergens op in! Verbreek de verbinding of gooi de deur dicht om problemen te voorkomen.

Omdat wij niet weten wie hier achter zit weten wij ook niet hoe we deze oplichtingspraktijken kunnen tegenhouden. Het is voor ons ook zeer vervelend om kwade mensen aan te horen terwijl we er helemaal niets mee te maken hebben! Wij vinden het ook vervelend voor u!!

 

Wat kunt u doen..

Bel de consuwijzer op 088 0 70 70 70

Over bellen met ConsuWijzer

App de consuwijzer op 06 5252 7006
Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer

 

Los het nu op!


Regels huis aan huis verkoop energie

De overheid heeft speciale regels gemaakt voor huis-aan-huis verkoop, oftewel colportage. Naar onze mening zou deze manier van verkoop streng aan banden moeten worden gelegd aangezien er blijkbaar veel mensen zijn die anderen via deze weg proberen te misleiden.

Heeft een verkoper aan de deur gehad en een energiecontract getekend? Of wellicht op straat? Er gelden dan regels voor de verkoper. Let op: deze regels gelden alleen als u aan de deur of op straat iets koopt dat duurder is dan 50 euro.

  • De verkoper moet u duidelijke informatie geven. Over het product, bijvoorbeeld wat het is en hoeveel het kost. Maar ook over hoe u kunt betalen.
  • U moet weten waar u de verkoper kunt bezoeken. De verkoper moet zijn naam en bezoekadres aan u vertellen.
  • De verkoper mag u niet misleiden. Hij mag bijvoorbeeld niet doen alsof hij bij een ander bedrijf werkt.
  • De verkoper mag een product niet splitsen in meerdere koopcontracten, om zo onder de 50 euro te blijven.
  • Tekent u een koopcontract? Dan moet u daar meteen een kopie van krijgen. Een bevestiging mag ook. U moet de inhoud van het contract terug kunnen lezen.
  • De kopie of bevestiging moet op papier aan u worden meegegeven. Wilt u de kopie of de bevestiging per email ontvangen? Dat kan ook. Dit moet u wel tegen de verkoper zeggen.
  • In het koopcontract moet staan dat u een bedenktijd hebt van 14 dagen. U kunt dus binnen 14 dagen beslissen om het product toch niet te kopen. Staat deze bedenktijd niet in het koopcontract? Dan wordt de bedenktijd verlengd met maximaal 12 maanden.
  • U kunt binnen 14 dagen beslissen dat u het product toch niet wilt kopen. In het koopcontract moet staan hoe en bij wie u kunt melden dat u het product toch niet wilt kopen. Er moeten een naam en een adres van het bedrijf in staan.
  • Wilt u het product toch niet kopen? U moet dit binnen 14 dagen aan de verkoper laten weten. Dan bekijkt het bedrijf of u dit op tijd hebt laten weten. Hierbij geldt de datum waarop u de brief of de briefkaart hebt verstuurd. De datum op het poststempel is het bewijs.

Een verkoper mag niet proberen u iets te verkopen als hij weet dat u het niet kunt betalen.

Hebt u telefonisch een energiecontract afgesloten?

Als u via de telefoon een contract hebt afgesloten voor energie, dan gelden andere regels.

Bron Consuwijzer.nl

16 gedachten over “Valse telefonische werving uit naam van Energiecollectief.nl”

  1. wij worden dagelijks gebeld doir afwisselend tel nr 013-7001406 en 043 4593449. KPN wil of kan niet zeggen wie achter deze nr’s zit. 043 meldt zich nog met Energiecollectief; 013 hangt op als er verbinding tot stand komt. Voicemail wordt nooit ingesproken. Heel irritant. Misschien kunt u iets met de telnr’s. Wij willen geen ander energiecontract.

  2. Ben gebeld door een hondsbrutale schofterige boze verkoper met Marokkaans accent die belt uit naam van Energie Collectief. Onder telefoonnummer +31202170786.
    Ze bellen net na sluitingstijd van ConsuWijzer… toeval?

    Kunnen jullie geen aangifte? Ben eigenlijk wel benieuwd welk misselijkmakend bedrijf of criminele organisatie hier achter zit.

  3. +31202170786 belt in naam van het energiecollectief. Zeer agressief op het bedreigende af.

  4. Ik word regelmatig gebeld door energie collectief of uit naam van energie collectief. Steeds zeg ik dan dat ik niet benadert wens te worden. Toch gaan ze stug door. Ik word daar echt niet goed van. Helaas bellen ze zonder nummerweergave dus geen idee wat erachter zit. Ik weet niet wat hier aan te doen is.

  5. Word al een week gebeld door “energiecollectief” vanaf ‭+31 20 225 99 63‬. Zojuist een hondsbrutale verkoper gesproken die zelf maar ophing toen ik hem uit had gelegd dat wat hij doet en zegt niet mag en niet klopt. Melding bij consuwijzer zal zeker gemaakt worden. Evenals dat ik dit vanuit mijn werk (bij een energieleverancier) laat escaleren richting de ACM. Hopelijk is hij zo dom geweest om de switch toch door te drukken zodat ik erachter kom namens welke energieleverancier deze praktijken gedaan worden

  6. Hondsbrutaal zijn ze die nepmensen van energiecollectief. Ze belden mij met nr ‭+31 35 808 02 86‬
    Ik hoop dat deze mensen te stoppen zijn door het echte energiecollectief. Ze zijn heel volhardend. Ben er niet ingetrapt maar kan me voorstellen dat mensen zich laten overrompelen

  7. Wordt wekelijks door energiecollectief met onbekend nummer gebeld. Zij menen te bellen vanwege een melding die zij vanuit de netbeheerder hebben ontvangen. Waar zij vervolgens op door proberen te vragen welke netbeheerder (!) ik heb en wat je geboortedatum is zodat ze “in het systeem kunnen”. Ze luisteren pas na 6 keer als je bij elke vraag aangeeft dit gesprek niet op prijs te stellen. Na de 6e keer wist ik haar aandacht te krijgen en te eisen dat ze moet noteren dat ik niet gebeld wens te worden. Hierop reageren ze brutaal dat zij zeggen dit niet in hun systeem willen noteren. Zij verwijzen braaf door naar BelMeNiet waar ik al jaren ingeschreven sta. Hierop eiste ik hun gegevens om de melding bij ConsuWijzer te kunnen maken. Ze vertelde dat hun callcenter gevestigd is in Breda en bellen namens energiecollectief, maar er meerdere callcenters kunnen bellen buiten Breda. Ze schrok van haar antwoord en hing op. (Tot volgende week dus weer)

  8. nieuw telefoonnummer: 010 – 2001403

    konden zelfs zien dat ik in het bel-me-niet register stond aangemeld!

  9. Wordt regelmatig gebeld vanaf 020-2111027 uit ‘naam van energiecollectief’.

    Uitermate dwingende en onbeschofte telefoontjes.

  10. Callcentertelefoontjes worden door mij op volgende wijze afgewimpeld:
    – “Komt het gelegen dat ik bel?” beantwoorden met “wat denk je zelf?” en dat blijven herhalen;
    – “Ik ben op zoek naar de heer …” beantwoorden met “blijven zoeken” en dan hoorn erop;
    – Opnemen zonder mijn naam te noemen, “Spreek ik met de heer …” en dan zeggen “Nee, ik weet niet hoe je aan dit nummer komt, maar t klopt niet”;
    – door te zeggen dat ze mij niet mogen bellen i.v.m. wet op privegegevens en dan callcentermedewerker naar naam en adres te vragen en dan zeggen dat je dat even moet opschrijven.
    Gegarandeerd dat de verbinding verbroken word zonder dat je aan een of ander vaag contract vast zit.

  11. Ik word geregeld gebeld door 020-2111027 met de mededeling dat ik een 3 jarig contract heb en dat Energiecollectief uit service belt omdat de tarieven lager zijn geworden: 0.03 op energie en 11 cent op gas. zou tegen de € 400,- op jaarbasis schelen. gevraagd om maar te mailen….deze blijft dan wel uit. vraag me af hoe ze klanten dan wel over de streep trekken want niks getekend of bevestigd is geen contract

  12. Vandaag gebeld door een Marokkaanse man vanaf het nummer ‭+31 30 200 35 82‬. Deze brutale hond gebruikt een bestand van ca 8 jaar gelden. Hij vraagt naar een naam die ca. 8 jaar gelden in vertrokken uit onze organisatie.

    Ik heb hem 5x vriendelijk verzocht uit zijn bestand gehaald te worden. Dit werd consequent genegeerd en ging hij door met zijn poging te achterhalen of ik het gezochte personeelslid was. Daarna heb ik de haak er maar op gegooid!

  13. Ik wordt net al voor de 14e keer gebeld door het collectief. Eerst met een 020 nummer, die had ik geblokkeerd. Nu bellen ze privé. En elke keer bellen ze over een contract bij Nuon die we allang niet meer hebben. Hoe kan je die terroristen stoppen. Want als ik een ander nummer neem krijgen ze die ook vanzelf wel.

  14. waarom kunnen ze wel bellen van nummer 020-2111027 maar als je terug belt is het nummer niet in gebruik, dit moet toch makkelijk te achterhalen zijn??? Ik zei waarom bel je als ik in het bel me niet register sta. Het antwoord was dat dat niet werkt. hij werd ook boos en na meer maal vragen gooide hij de hoorn erop

  15. Ik werd vandaag (op 24 oktober 2019 15:45) gebeld vanaf nummers 020-2091416.
    Toen de lijn plotseling wegviel werd ik kort daarna gebeld vanaf 030-2008211
    De vrouw deed zich voor als medewerker van mijn energieleverancier en gaf aan te bellen voor een tariefverlaging, volgens mijn contract. Ze bleek een oude postcode te hebben staan van 2 jaar geleden.
    Na wat aandringen bleek ze toch niet van mijn energieleverancier (Nuon) te zijn, maar zogenaamd van ‘Energiecollectief’.
    Melding gemaakt bij Consuwijzer, ik hoop dat ze dit callcenter aanpakken

  16. Vandaag om 19:35 gebeld door 0103118061 van het energiecollectief. Hij begon met mooie praatjes maar toe ik kritische vragen ging stellen over wie ze waren hing de man zelf op…

Plaats een reactie

twaalf + negentien =