Valse telefonische werving uit naam van Energiecollectief.nl

Bent u gebeld door een adviseur? Een callcenteragent? Of aangesproken door een verkoper? Momenteel ontvangen wij geregeld meldingen van mensen die door iemand zijn benaderd die zegt uit naam van Energiecollectief.nl langs te komen. Hier is absoluut niets van waar!

Wij van Energiecollectief.nl sturen niemand aan de deur en bellen ook niemand op. Dit is niet onze werkwijze. Als iemand dus bij u langs komt uit naam van Energiecollectief.nl, teken niks!

Wij onderzoeken momenteel hoe wij hier iets tegen kunnen doen. Nogmaals, wij komen bij niemand aan de deur en bellen ook niet op! Als iemand uit onze naam aan de deur komt, ga dan nergens op in! Het is mogelijk een oplichter! Gooi direct de deur dicht!

Omdat wij niet weten wie hier achter zit weten wij ook niet hoe we deze oplichtingspraktijken kunnen tegenhouden. Het is voor ons ook zeer vervelend om kwade mensen aan te horen terwijl we er helemaal niets mee te maken hebben! Wij vinden het ook vervelend voor u!!

 

Wat kunt u doen..

Bel de consuwijzer op 088 0 70 70 70

Over bellen met ConsuWijzer

App de consuwijzer op 06 5252 7006
Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer

 

Los het nu op!


Regels huis aan huis verkoop energie

De overheid heeft speciale regels gemaakt voor huis-aan-huis verkoop, oftewel colportage. Naar onze mening zou deze manier van verkoop streng aan banden moeten worden gelegd aangezien er blijkbaar veel mensen zijn die anderen via deze weg proberen te misleiden.

Heeft een verkoper aan de deur gehad en een energiecontract getekend? Of wellicht op straat? Er gelden dan regels voor de verkoper. Let op: deze regels gelden alleen als u aan de deur of op straat iets koopt dat duurder is dan 50 euro.

  • De verkoper moet u duidelijke informatie geven. Over het product, bijvoorbeeld wat het is en hoeveel het kost. Maar ook over hoe u kunt betalen.
  • U moet weten waar u de verkoper kunt bezoeken. De verkoper moet zijn naam en bezoekadres aan u vertellen.
  • De verkoper mag u niet misleiden. Hij mag bijvoorbeeld niet doen alsof hij bij een ander bedrijf werkt.
  • De verkoper mag een product niet splitsen in meerdere koopcontracten, om zo onder de 50 euro te blijven.
  • Tekent u een koopcontract? Dan moet u daar meteen een kopie van krijgen. Een bevestiging mag ook. U moet de inhoud van het contract terug kunnen lezen.
  • De kopie of bevestiging moet op papier aan u worden meegegeven. Wilt u de kopie of de bevestiging per email ontvangen? Dat kan ook. Dit moet u wel tegen de verkoper zeggen.
  • In het koopcontract moet staan dat u een bedenktijd hebt van 14 dagen. U kunt dus binnen 14 dagen beslissen om het product toch niet te kopen. Staat deze bedenktijd niet in het koopcontract? Dan wordt de bedenktijd verlengd met maximaal 12 maanden.
  • U kunt binnen 14 dagen beslissen dat u het product toch niet wilt kopen. In het koopcontract moet staan hoe en bij wie u kunt melden dat u het product toch niet wilt kopen. Er moeten een naam en een adres van het bedrijf in staan.
  • Wilt u het product toch niet kopen? U moet dit binnen 14 dagen aan de verkoper laten weten. Dan bekijkt het bedrijf of u dit op tijd hebt laten weten. Hierbij geldt de datum waarop u de brief of de briefkaart hebt verstuurd. De datum op het poststempel is het bewijs.

Een verkoper mag niet proberen u iets te verkopen als hij weet dat u het niet kunt betalen.

Hebt u telefonisch een energiecontract afgesloten?

Als u via de telefoon een contract hebt afgesloten voor energie, dan gelden andere regels.

Bron Consuwijzer.nl

6 gedachten over “Valse telefonische werving uit naam van Energiecollectief.nl”

  1. wij worden dagelijks gebeld doir afwisselend tel nr 013-7001406 en 043 4593449. KPN wil of kan niet zeggen wie achter deze nr’s zit. 043 meldt zich nog met Energiecollectief; 013 hangt op als er verbinding tot stand komt. Voicemail wordt nooit ingesproken. Heel irritant. Misschien kunt u iets met de telnr’s. Wij willen geen ander energiecontract.

  2. Ben gebeld door een hondsbrutale schofterige boze verkoper met Marokkaans accent die belt uit naam van Energie Collectief. Onder telefoonnummer +31202170786.
    Ze bellen net na sluitingstijd van ConsuWijzer… toeval?

    Kunnen jullie geen aangifte? Ben eigenlijk wel benieuwd welk misselijkmakend bedrijf of criminele organisatie hier achter zit.

  3. +31202170786 belt in naam van het energiecollectief. Zeer agressief op het bedreigende af.

  4. Ik word regelmatig gebeld door energie collectief of uit naam van energie collectief. Steeds zeg ik dan dat ik niet benadert wens te worden. Toch gaan ze stug door. Ik word daar echt niet goed van. Helaas bellen ze zonder nummerweergave dus geen idee wat erachter zit. Ik weet niet wat hier aan te doen is.

  5. Word al een week gebeld door “energiecollectief” vanaf ‭+31 20 225 99 63‬. Zojuist een hondsbrutale verkoper gesproken die zelf maar ophing toen ik hem uit had gelegd dat wat hij doet en zegt niet mag en niet klopt. Melding bij consuwijzer zal zeker gemaakt worden. Evenals dat ik dit vanuit mijn werk (bij een energieleverancier) laat escaleren richting de ACM. Hopelijk is hij zo dom geweest om de switch toch door te drukken zodat ik erachter kom namens welke energieleverancier deze praktijken gedaan worden

  6. Hondsbrutaal zijn ze die nepmensen van energiecollectief. Ze belden mij met nr ‭+31 35 808 02 86‬
    Ik hoop dat deze mensen te stoppen zijn door het echte energiecollectief. Ze zijn heel volhardend. Ben er niet ingetrapt maar kan me voorstellen dat mensen zich laten overrompelen

Een reactie plaatsen

16 + twintig =